8.December

Hej Bloggen!

Nu är två välbehövda lediga dagar över, och klockan 14:45 skal jag infinna mig på jobbet igen. Den 15e december styr vi till Oslo, för att övernatta en natt på Gardemoen flygplats. Vårat flyg går 07:00 på morgonen den 16e. Det blir skönt, då slipper vi åka bil 3,5 timmar för att direkt sitta och vänta på flygplatsen, nu kommer vi utvilade till Egypten :-) En vecka kvar..

Idag är det jätte fint väder på Geilo, väldigt kallt dock. Är -15 grader, snökanonerna är på för fullt utanför och snön ligger som ett bomullstäcke. Solen lyser och allt glittrar, det är inte illa att bo på fjället såhär års!! :)

.. och mormor, tack för receptet. Soppa passar perfekt här!

hehehe søt liten lucia

Andra advent

andra ljuset brinner..

Lilla tomten sitter och myser i solen

massa snö ute :-)

Nu skall jag äta lunch, och sen skall jag bort till jobbet. Måndag och tisdag kvar och sen är jag och Daniel lediga två dagar samtidigt, det blir kul. Hoppas alla har en lika fin och solig dag som vi har här uppe på fjället.

Jag kan inte helt förstå att på fredag är det en vecka kvar tills vi sitter på planet till värmen och en hel veckas semester, lyxigt och välbehövande. Det ser vi fram emot väldigt mycket här hemma.

Ha en fantastisk söndag!

3.December lørdag

God morgon från ett snöigt Geilo!

Igår blev det fullt upp på jobbet, och jag återhämtade mig ganska snart efter en ipren och lite te. Hade fullt hus, eller har det fortfarande, och mycket fest på alla igår. Idag har folk ännu inte vaknat. Det blev nog sent för de flesta kan jag tro. När jag kom hem igår så drack jag och Louise en kopp te innan vi gick och la oss, det är så mysigt att vara så nära grannar igen, som när vi bodde på Hestesenter. Daniel jobbar natt så honom ser jag inte skymten av på två nätter till tror jag, eller tre.. hoppas två :-)

När jag vaknade imorse klockan 05:45 var jag konstigt nog pigg. Ingenting i halsen och ingenting i öronen, puts väck. Jag säger ju det, allt handlar om Inställning. Hehe, nej skämt å sido. Jag blev hur som helst väldigt tacksam att min kropp bekämpade de små virusen så snabbt, bra jobbat.

Utanför är det snöstorm och ruggigt, har inget emot att sitta inne och dricka te och läsa tidningen. Klockan 15:00 slutar jag, då blir det hem för lite lunch date med Louise som jobbar likadant som mig idag fast på Highland. Klockan 17:00 börjar vi i restaurangen igen, på var sitt hotell. Vi är flinka vi, jobbar och står i. Minde än två veckor till semester, längtar väldigt mycket till värmen!

Önskar alla en fin dag!

2.December

Så här känner jag mig idag, men sitter fint och snällt på jobbet. Full incheck idag så det är bara att bita ihop!

Hoppas att denna koppen te kommer att göra susen i halsen, öronen och kanske ta bort lite feber med :-)